Rimac Grupa je u zadnjem krugu investicija prikupila 500 milijuna eura, priopćeno je iz kompanije. Time tržišna vrijednost tvrtke premašuje 2 milijarde eura. Novi ulagači su svjetski poznate kompanije SoftBank i Goldman Sachs. Dosadašnji ulagači Porsche i InvestiIndustrial sudjelovali su i u ovom krugu investicija.
Goldman Sachs je poznata američka investicijska banka s više od 150 godina povijesti, a SoftBank je japanska multinacionalna korporacija fokusirana na investiranje u tehnološkom sektoru. Obje kompanije su zvučna investicijska imena koja nose i određeni prestiž.
Svježi kapital bit će iskorišten za nastavak rasta tvrtke, povećanje proizvodnog kapaciteta i dodatno zapošljavanje, navodi se u priopćenju Rimac Grupe.
Posebni će fokus biti na širenju poslovanja kompanije Rimac Technology, dijela Rimac Grupe koji se bavi proizvodnjom tehnoloških komponenti za druge proizvođače, kao što su baterije za električne automobile, električni pogonski sklopovi, komponente korisničkog sučelja itd.
“Počašćeni smo potporom značajnih novih investitora kao što su SoftBank Vision Fund 2 i Goldman Sachs Asset Management, koji vjeruju u našu viziju. Zahvalni smo i Porscheu i InvestIndustrialu koji su i dosad igrali važnu ulogu u našem uspjehu, a sada su pojačali svoju potporu novim ulaganjem”, istaknuo je Mate Rimac.
Ususret javnoj objavi održana je i online medijska konferencija, na kojoj je Mate Rimac govorio o pojedinostima novog kruga investicija i planovima, ali se i osvrnuo na prošlost kompanije.
Napomenuo je da trenutno u Rimac Grupi ima oko 1500 zaposlenika, dok je prije 12 godina bio samo jedan – on sam. Od početka godine zaposleno je dodatnih 300 ljudi, a očekuje se da će taj broj do kraja godine narasti na 700.
Grupacija posluje, bilo proizvodno ili razvojno-tehnološki, na četiri lokacije u Zagrebu te po jednoj u Splitu i Osijeku. No u principu je riječ o međunarodnoj kompaniji, koja osim u Hrvatskoj, ima urede ili pogone u Engleskoj, Francuskoj i Njemačkoj.
Planira se daljnje širenje, posebno nakon nedavne uspješne investicije od pola milijarde dolara. Fokus je uvijek na tome da se nađe kadar u Hrvatskoj, rekao je Mate Rimac, ali je u ovoj fazi razvoja kompanije naglasak stavljen na zapošljavanje stranaca jer je jako važno imati ljude s dugogodišnjim iskustvom u industriji.
Kako takva industrija u Hrvatskoj praktički do sada nije postojala, zapošljavanje stranaca je jedini način za provođenje “seniorizacije”, zapošljavanja ljudi s velikim iskustvom. U proizvodnji su, pak, gotovo svi Hrvati, dok za razvoj jednostavno nema dovoljno kadra u Hrvatskoj.
Posebno je zanimljivo, tvrdi Mate Rimac, što se Englezi često odlučuju na preseljenje u Hrvatsku iako Grupa ima ured u Engleskoj, gdje radi stotinjak ljudi. Navodno dolaze cijele obitelji, a radi se o visokoobrazovanom kadru od kojeg Hrvatska može imati samo koristi.
Pohvalio se i da kompanija rapidno raste, udvostručujući se svakih godinu i pol do dvije godine. Krajem 2021. Rimac Automobili i Bugatti udružili su se u jednu tvrtku Bugatti Rimac. No svaka kompanija je nastavila razvijati svoje modele. Proizvedeni automobili Bugatti su prema tvrdnjama Mate Rimca rasprodani, a narudžbe su popunjene do 2025.
Priznaje probleme oko isporuke Nevere, koja debelo kasni, ali najavljuje da će početi uskoro. Podsjeća na to da je Nevera prošla sve testove, da je višestruko nagrađivana te da je najbrži električni automobil na svijetu. Serijska proizvodnja je navodno već počela na Jankomiru, a prve isporuke kreću za nekoliko tjedana, kaže Rimac.
Rimac Technology, koji proizvodi komponente električnih vozila za druge proizvođače, završava izgradnju novog Rimac Kampusa. To bi kompaniji trebalo omogućiti da proizvodi desetke tisuća komponenti godišnje, u rasponu od hibridnih baterijskih sustava do cijelih platformi za druge proizvođače.
Mate Rimac je navode o tome da Rimac Grupa ovisi o državnim i EU subvencijama nazvao smiješnima jer je tijekom svog postojanja primila sto puta veću vrijednost investicija od privatnih kompanija nego što je dobila subvencija od EU i Hrvatske. A te investicije kompanija je višestruko vratila u državni proračun RH, a preko njega i u proračun EU.
Po pitanju svjetskih problema s trgovinskim lancima te nabavom sirovina i komponenti, navodi da ne proizvode masovno pa im je to manji problem nego najvećim tvrtkama za proizvodnju automobila. No priznaje da i oni imaju određene probleme.
Nekad plate deset, pa i trideset puta više za neke jednostavne komponente kojih manjka na tržištu jer je najgore za poslovanje da proizvodnja stoji. Neke trgovce su time obogatili, priznaje. Poseban problem su električne komponente iz Kine zbog još uvijek aktualnog lockdowna u toj državi, koji je paralizirao velik dio gospodarstva.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?