Televizijski film s Benedictom Cumberbatchom u ulozi mozga kampanje za izlazak Velike Britanije iz Europske unije dolazi na britanske male ekrane, nekoliko dana prije ključnog glasanja o Brexitu u britanskom parlamentu.
“Brexit: bezobziran rat” koji će biti prikazan u ponedjeljak na kanalu Channel 4, dovodi na male ekrane ključne osobe i strategije iz kampanje uoči referenduma 2016., uz slogan: “Svi znaju tko je pobijedio. Ali rijetki znaju kako”.
Kreatori filma nisu mogli izabrati bolji trenutak za prikazivanje te dvosatne političke drame.
Sporazum koji je postigla britanska premijerka Theresa May s EU-om doći će na glasanje u britanski parlament polovicom siječnja, što znači da se radi o idealnom trenutku da se ispriča kako je sve počelo, kažu oni.
“Vjerujem da umjetnost, kazalište i priča, imaju uz zabavnu ulogu i onu građansku”, rekao je 37-godišnji scenarist James Graham prigodom jučerašnje predprojekcije filma.
“To nam može pomoći da razumijemo što se događa u ovom trenutku na jedan drugačiji način nego što to čine novinarstvo i društvene mreže”, dodao je.
Benedict Cumberbatch, poznat po interpretaciji Sherlocka Holmesa u seriji BBC-a, utjelovljuje Dominica Cummingsa, direktora “Vote Leave”, skupine koja je vodila službenu kampanju za izlazak iz Unije. Cummings je pristao sastati se s Cumberbatchom i oni su imali dugi razgovor, kazao je Graham.
Malo poznat široj javnosti, Dominic Cummings imao je ključnu ulogu u kampanji, pogotovo u tome što je inzistirao da se vodi na društvenim mrežama, a ne kao tradicionalna predizborna kampanja.
James Graham rekao je da je izabrao osvijetliti strategije referenduma i ljude za koje se nikad nije čulo, jer smatra da su oni bili odlučujući.
Taktike pristaša Brexita minuciozno su analizirane u filmu, posebno zavaravajući slogani i ciljane političke reklame. Ipak, Graham je rekao da nije želio donositi presudu o strategijama pristaša Brexita.
Među osobama oslikanim u filmu su i Boris Johnson i Nigel Farage, dva ključna borca za Brexit, kao i poslovni čovjek Arron Bank koji je obilno financirao kampanju.
(Hina)
foto: YouTube (screenshot)