Ne mogu se sjetiti nijednog drugog američkog vozila koji može tako ocrtati ljubav Amerikanaca i automobila… kao Mustang – rekao je povjesničar automobilizma John Heitmann sa sveučilišta u Daytoni za AFP. Ford Mustang je, bez sumnje, ikona i simbol Amerike, američki je koliko god se američki može biti!
Proslavljen je u mnogim filmovima i pjesmama, prepoznat u svijetu kao ikona američke kulture, a sada će dobiti svoj veliki tulum u Fordovoj centrali u Detroitu! Naime, u srijedu će po desetmilijunti put sići s proizvodne trake Fordove tvornice u predgrađu Detroita.
Automobil je dobio ime po divljem konju koji slobodno luta američkim zapadom – samim tim planiraju pobuditi nostalgiju svojih kupaca jer ga čine ”vozilom slobode”, što naglašava ljubav Amerikanaca prema vožnji i otvorenoj cesti.
Ford, osim naziva, nastavlja igrati na nostalgiju svojih kupaca, te je na ovogodišnjem detroitskom automobilskom sajmu predstavio ograničeno izdanje ”Bullitt Mustanga” i parkirao ga uz bok McQueenovog originala iz 1968.
U ovoj proslavi Ford namjerava naglasiti i lojalnost vlasnika Mustanga. Naime, kupac prvog Mustanga i dalje mu je vlasnik.
FORD MUSTANG
Originalni Mustang iz 1965. s tehničkog gledišta nije bio snažan i brz automobil koji bi privlačio zaljubljenike u brzine.
Bio je zapravo jedan od ”pony automobila” – malen, prihvatljive cijene, i praktičan mlađi brat blještavih sportskih automobila, namijenjen da se svidi i mladim vozačima, uključujući žene.
No Mustang je postao ikona od samog početka, uglavnom zahvaljujući sjajnom marketingu i promociji koja bi danas mogla parirati lansiranju novoga iPhonea.
Debitirao je u proljeće 1964. na njujorškom sajmu automobila, mjesecima prije nego što će konkurencija predstaviti svoje novitete na jesen.
Povjesničar automobilizma Bob Merlis kao tinejdžer je prisustvovao predstavljanju. ”Nastupio je urnebes. Ljudi su bili jako uzbuđeni tim automobilom”, rekao je.
Wilson Pickett posvetio mu je svoj blues klasik ”Mustang and Sally” 1966., a dvije godine potom Steve McQueen ga je vozio u akcijskom trileru ”Bullitt” čime Mustangov status bio zacementiran.
PLANOVI ZA BUDUĆNOST
Prodaja Mustanga u SAD-u u opadanju je, ali Ford i dalje uspijeva unovčiti brend na drugim tržištima, poput njemačkog i kineskog.
Mustang će uskoro postati tek jedan od dva Fordova putnička automobila koji se mogu kupiti u Sjevernoj Americi, uz Ford Focus. Sve ostale ponude Forda su kamioneti i terenska vozila.
Ford je u lani u SAD-u prodao tek 81 tisuću Mustanga, što je svega 0.5 posto cjelokupnog američkog tržišta. No prodaja Mustanga raste na prekomorskim tržištima.
Otkako je Ford počeo izvoziti Mustange u 2015., to je najprodavaniji sportski auto u svijetu.
(Hina)