Predsjednica GLAS-a Anka Mrak-Taritaš i Jasmina Pašagić-Škrinjar, članica predsjedništva stranke i profesorica na zagrebačkom Fakultetu prometnih znanosti, u petak su poručile kako se u Zagrebu prvo treba izgraditi most, jer je prioritet, a onda se, kažu, eventualno može ići u rekonstrukciju rotora.
Prvo što treba napraviti je svakako most, a onda eventualno ići na renoviranje rotora. Bez toga neće biti nikakvog rezultata jer naš osnovni problem je količina prometa. Rotorom ne smanjujemo količinu prometa, na tom mjestu uspjet ćemo ga samo lakše ‘progurati’, ali stat će već na sljedećem raskrižju ili semaforu. To znači da primarni problem nije riješen, istaknula je Pašagić-Škrinjar na konferenciji za novinare u prostorijama GLAS-a.
Dodala je da je za rekonstrukciju rotora, što je najavio Grad Zagreb, potrebno 280 milijuna kuna, što je, kako kaže, izuzetno velika količina novca i, uz Radničku cestu, najveća prometna investicija u Zagrebu.
Za tu cijenu mogli bismo realizirati gradnju mosta i dobili bismo puno veći efekt za kvalitetniji, efikasniji promet u Zagrebu, istaknula je.
Kaže da postoje tri ideje za gradnju mosta, pa je potrebna “bolja analiza” bi li se išlo na gradnju dva, tri ili jednog mosta za koje se spominju i imena: tzv. Istočni i Zapadni Jarunski most.
Najizglednijom smatra gradnju Zapadnog Jarunskog mosta. Dodala je da je to zapravo produžetak Vrapčanske ulice koji ide na Jadransku aveniju sve do Vatikanske ulice. “Taj bi koridor bio vrlo efikasan i koristan Zagrebu”, rekla je.
Istočni Jarunski most išao bi pak od terminala Črnomerec i također se spajao na Jadransku aveniju.
Pašagić-Škrinjar ističe i kako se gradnjom mosta ne bi zaustavio promet na rotoru koji bi mogao funkcionirati, dok se njegovom rekonstrukcijom “zaustavlja jedina točka”.
Mrak-Taritaš: Gradom se upravlja stihijski, a dio toga je i rekonstrukcija rotora
Predsjednica GLAS-a i predsjednica Kluba gradskih zastupnika GLAS-a i HSU-a u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Anka Mrak-Taritaš istaknula je kako Grad Zagreb ima “jednu specifičnost – dugi niz godina gradom se upravlja stihijski”.
Dodala je i kako je najavljena rekonstrukcija rotora “jedan od rezultata stihijskog upravljanja gradom”.
Kad želite upravljati suvislo gradom, objasnila je Mrak-Taritaš, onda morate imati strategiju upravljanja, a bilo koji grad, kaže, prepoznaje se po prometnim rješenjima.
“I sad se kreće u rekonstrukciju rotora…Nekako bih to pojasnila – možete imati najljepšu i najmoguću, najkvalitetniju bocu od litre i u tu bocu od litre samo stane litra vode, ne stanu dvije litre, kako se vi god trudili. U kontekstu toga na rotor dolazi 100.000 vozila svaki dan. To je ključna točka. I bez obzira što vi učinite, možda ćete malo riješiti problem na samoj toj točki, ali će problem i dalje ostati”, poručila je Mrak-Taritaš.
Podsjetila je da još su u prometnoj strategiji, koju su prezentirali kada se kandidirala za gradonačelnicu, rekli da je most prioritet.
“Da se Grad Zagreb u svom promišljanju odlučio najprije napraviti most, bez obzira što smo oporba, rekli bismo – to je pravi put. Napravite most, a potom idite u rekonstrukciju rotora”, istaknula je Mrak-Taritaš.
“No, međutim, kako upravlja svim, tako naš gradonačelnik ujutro kad se probudi radi ono što mu padne na pamet, a sve to plaćamo mi, građani Zagreba. Dakle, ne samo što ćemo dobiti jedan projekt koji neće suštinski riješiti problem, nego će građani morati biti spremni na prometni kolaps koji će trajati dok će se rotor raditi…Kaže se godina i pol. Moje iskustvo govori da kad se kaže godina i pol, to bude dvije godine, a problem neće biti riješen. A sad zamislite ljetne prometne gužve, to će biti svakodnevnica u Zagrebu”, poručila je Mrak-Taritaš.
(Hina)