Sa 100.000 putnika koji se svakodnevno prevoze na više od 1.000 letova, aktivnosti Air France-a generiraju znatnu količinu podataka. Optimalno korištenje ovog resursa za stalno poboljšanje performansi stoga predstavlja strateški izazov za avio-kompaniju, s apsolutnim prioritetom zaštite podataka kompanije i njenih klijenata.
Ovo nije nova tema. 1958. godine, Air France je osnovao odjel za operativna istraživanja, zadužen za promoviranje i strukturiranje inovacija unutar kompanije. Cilj je bio prilagoditi se tehnološkom razvoju dinamične zrakoplovne industrije. Ovaj tijek informacija ili “podataka” brzo je identificiran kao dragocjen resurs, omogućavajući nam bolje razumijevanje ponašanja kupaca, unaprijedivši upravljanje prihodima 90-ih godina, djelomično se oslanjajući na povijesne podatke te identifikaciju trendova.
Početkom 2000-ih, korištenje velike količine podataka za planiranje scenarija primijenjen je na održavanje, razvojem takozvanog rješenja za prediktivno održavanje Prognos. Ovim alatom, koji sada koristi preko 80 avio-kompanija diljem svijeta, Air France je ušao u eru prediktivne i preskriptivne umjetne inteligencije.
Od tada, umjetna inteligencija zauzima prirodno mjesto u svim istraživačkim i inovacijskim programima Air France-a i trenutno se koristi u različitim fazama putovanja putnika. S raznolikim primjenama, uključujući chatbotove, alate za predviđanje broja torbi i obroka na brodu, izračunavanje količine vode koju treba ponijeti ili ekopilotirajuće sustave za optimizaciju letova radi smanjenja potrošnje goriva, AI se koristi za optimizaciju aktivnosti i resursa, predviđanje potreba i olakšavanje pristupa informacijama relevantnim za posao zaposlenika. Sve ove primjene podupiru centralni cilj – poboljšanje korisničkog iskustva.
Danas je pokrenuto više od 80 projekata koji uključuju upotrebu generativne umjetne inteligencije u svim poslovnim sektorima Air France-a. Neki su u fazi identifikacije najprikladnijeg rješenja (model upravljanja podacima, prediktivna AI, generativna AI itd.), dok su drugi dostigli fazu dokaza koncepta (Proof of Concept). Evo 4 primjera koji ilustriraju razvoj Air France-a u području AI:
Pristup Air France-a upotrebi umjetne inteligencije temelji se na nekoliko načela, koji se redovito ažuriraju u skladu s tehnološkim napretkom:
Razumno i kontrolirano korištenje umjetne inteligencije, s prioritetom na zaštiti podataka kupaca i kompanije, poštovanju pravila i etičkih principa, te strogoj usklađenosti s propisima. To znači zadržavanje korištenih rješenja unutar zatvorenog sustava i formiranje AI Komiteta kako bi se osiguralo da se sva ova načela pravilno provode.
Promocija već postojećih rješenja i podrška inicijativama unutar kompanije. Tim za operativna istraživanja, koji trenutno broji 150 zaposlenih, podržava različite poslovne sektore dok istražuju mogućnosti koje nudi umjetna inteligencija. U skladu s izraženim potrebama, odjeljenje za operativna istraživanja može usmjeravati timove ka manje ili više složenim rješenjima, podržavati ih u implementaciji dokaza koncepta (POC), i sudjelovati u realizaciji odabranih projekata.
Korištenje tržišnih rješenja umjesto dizajniranja vlastitih modela dizajniranih unutar kompanije. Umjetna inteligencija, posebno generativna AI, još uvijek je relativno nova oblast ekspertize, a tehnologije nisu dovoljno zrele. To može dovesti do relativno brzog zastarijevanja. Stoga se Air France oslanja na postojeća rješenja i modele umjesto da razvija vlastite od nule. Ovaj pristup značajno pomaže u kontroli investicija i održavanju agilnosti.
Za više informacija o IT-u i podacima u Air France-u, kliknite ovdje
O Air France-u
Od 1933. Air France predstavlja i ističe Francusku diljem svijeta. S aktivnostima orijentiranim na prijevoz putnika, tereta i održavanje zrakoplova, Air France je vodeći europski zrakoplovni prijevoznik. Njegovu radnu snagu čini više od 38.000 zaposlenika koji su svakodnevno posvećeni pružanju jedinstvenog putničkog iskustva svakom putniku.
Air France, KLM Royal Dutch Airlines i Transavia čine Air France-KLM grupu. Grupa se oslanja na svoja moćna središta u Paris-Charles de Gaulleu i Amsterdam-Schipholu kako bi ponudila široku međunarodnu mrežu. Flying Blue program za putnike koji često putuju ima više od 17 milijuna članova. Air France i KLM dio su alijanse SkyTeam, zajedno s drugih 18 zrakoplovnih kompanija članica.
Air France si je postavio ambiciozne ciljeve održivog razvoja, radi na smanjenju i podržava projekte koji apsorbiraju i pohranjuju ugljik iz atmosfere u prirodne ponore ugljika. Kao dio programa Air France ACT, kompanija se obvezala smanjiti emisije CO2 po putniku-km za 30% u odnosu na 2019., što znači -12% apsolutne emisije CO2. Ovu ambiciju podupiru velika ulaganja u obnovu flote s novom generacijom zrakoplova s učinkovitijom potrošnjom goriva, razvoj korištenja održivijih zrakoplovnih goriva ili upotrebe eko-pilotiranja.
O Air France-KLM grupi
Globalni igrač sa snažnom europskom bazom, glavna područja poslovanja Air France-KLM grupe su prijevoz putnika, prijevoz tereta i zrakoplovno održavanje.
Air France-KLM vodeća je grupa zrakoplovnih prijevoznika u međunarodnom prometu na polasku iz Europe. Svojim klijentima nudi pristup svjetskoj mreži koja pokriva više od 310 odredišta zahvaljujući zrakoplovnim kompanijama Air France, KLM Royal Dutch Airlines i Transavia, uglavnom iz svojih središta u Paris-Charles de Gaulle i Amsterdam-Schiphol.
Zajedno sa svojim partnerima Delta Air Lines i Virgin Atlantic, Air France-KLM upravlja najvećim transatlantskim zajedničkim pothvatom, s više od 340 dnevnih letova u 2019.
Prepoznata već 18 godina kao vodeća industrija u održivom razvoju, Air France-KLM grupa odlučna je ubrzati prijelaz na održivije zrakoplovstvo. Od 2003. Air France-KLM grupa članica je inicijative Global Compact Ujedinjenih naroda. Primarna svrha je dati značajan doprinos ciljevima održivog razvoja UN-a, usklađenim s aktivnostima Air France-KLM grupe.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?