Francuski predsjednik Emmanuel Macron organizirao je u ponedjeljak novu operaciju zavođenja šefova stranih tvrtki o temi “Choose France” (Izaberite Francusku) usred socijalnog pokreta “žutih prsluka” popraćenog nasiljem.
Sto pedeset šefova tvrtki okupilo se u dvorcu Versailles, među kojima su najveća imena digitalnog gospodarstva poput Microsofta, Ubera i Snapchata.
“Sa zadovoljstvom vas dočekujem drugu godinu zaredom kako bi razgovarali o Francuskoj, njezinim trenutačnim i budućim prednostima, našim reformama i vašim sadašnjim i budućim planovima ulaganja”, rekao je francuski predsjednik na engleskom.
Macron koji ove godine neće otići na Gospodarski forum u Davos, pokrenuo je to veliko svjetskog poslovno primanje prošle godine u Versaillesu, nedugo nakon što je izabran za predsjednika, dok ga je u Francuskoj i izvan nje pratila aura reformatora zbog njegovog ambicioznog programa da zemlju učini konkurentnijom i privlačnijom.
Od tada se puno tog promijenilo, a snimke urbanih pobuna u sklopu prosvjeda “žutih prsluka” obišle su svijet.
Prošle subote je deseti puta puta zaredom 84.000 “žutih prsluka” provjedovalo diljem Francuske protiv fiskalne i socijalne politike Emmanuela Macrona, a predsjednikove inicijative ne omogućuju naziranje smirenja pobune.
Početkom 2018. je na prvom skupu “Choose France” najavljeno blizu 3,5 milijarda eura ulaganja u nekoliko godina, od kojih 2 milijarde eura od njemačkog SAP-a i 900 milijuna od Novartisa.
Ali od tada je pala privlačnost zemlje.
Međunarodni monetarni fond (MMF) snizio je blago u ponedjeljak procjene rasta globalnog gospodarstva za Francusku za 2019. godinu na 1, 5 posto zbog “negativnog utjecaja prosvjeda”.
(Hina)