Nerijetko se učenici i njihovi roditelji žale na preskupe udžbenike koje mališani jedva mogu ponijeti na leđima. Je li zaista potrebno da štivo za osnovnoškolsku djecu bude toliko teško? Novi predloženi zakon, zasigurno je, važan dio obrazovne reforme…
Također, prijedlogom zakona o udžbenicima po prvi puta se definira cijena i masa kompleta obrazovnih materijala po razredima!
“Ovo je važan zakon u sklopu obrazovne reforme jer omogućava kvalitetniju i jednostavniju proceduru samog odobravanja udžbenika, digitalnu transformaciju i rasterećenje u smislu mase i cijene te prevelikog obima činjenica koji u ovom trenutku učenici imaju u svojim udžbenicima”, istaknula je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
Najveća dopuštena masa svih obveznih udžbenika za 1. do 4. razred osnovne škole iznosila bi tri kilograma, odnosno od 10 do 15 posto prosječne mase učenika – sukladno preporukama Svjetske zdravstvene organizacije, za 5. i 6. razred pet kilograma, a za 7. i 8. razred šest kilograma.
Prema prijedlogu zakona, cijena udžbenika za 1. do 4. razred osnovne škole iznosila bi 10 posto, za 5. i 6. razred 12,5 posto, a za 7. i 8. razred 15 posto medijalne neto plaće u Hrvatskoj.
I cijena i masa udžbenika ovisili bi o broju sati predmeta u ukupnoj tjednoj satnici.
Zakonom će se dati mogućnost resornom ministru da otvara Katalog obaveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava svake godine za pojedine razrede i/ili programe što će omogućiti lakšu prilagodbu Kataloga stvarnoj potrebi za udžbenicima u osnovnim i srednjim školama.
Osigurava se i mogućnost nasljeđivanja tiskanih udžbenika koji nisu radnog karaktera, osim nižim razredima osnovne škole i to samo u predmetima gdje je to neophodno zbog razvoja djeteta.
Predloženim se zakonom potiču i digitalni drugi obrazovni materijali koje će država sufinancirati.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja odobravalo bi tako samo udžbenike dok dopunska i pomoćna nastavna sredstva postaju drugi obrazovni materijali koji će se nalaziti u virtualnom repozitoriju.
O njihovu korištenju odlučivale bi škole odnosno učitelji, u skladu sa zahtjevima kurikuluma i autonomijom škola i učitelja.
Prema prijedlogu zakona, postupak utvrđivanja usklađenosti udžbenika s predmetnim kurikulumom i međupredmetnim temama provodila stručna povjerenstva koja bi imenovao ministar, a njihov sastav bio bi tajan.
(Hina)
FOTO: Pixabay
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?