Site icon NacionalniPortal.hr – najnovije vijesti iz Hrvatske

Osim u ‘rodnom’ Zagrebu, Muzej iluzija otvara franšize diljem svijeta

muzej iluzija dubai

epa07007846 A Visitor inspects an artwork at the Museum of Illusions at Al Seef near the Dubai Creek in Gulf emirate of Dubai, United Arab Emirates on 09 September 2018. The museum will open for public on 12 September and is featuring more than 80 exhibits of all shapes and sizes. EPA/ALI HAIDER

Muzej iluzija u Zagrebu plijenio je pozornost otkako je otvoren prije nešto više od tri godine, a popularnost mu ne opada. Svakodnevno ga posjećuju što naši, što turisti… Čak i više od dva puta iznova i kažu nam neki od posjetitelja, nikada im ne dosadi…

Muzej iluzija otvara se sada diljem svijeta – već je devet takvih muzeja postavljeno  putem modela franšize na lokacijama od SAD-a do Dubaija, a u planu je otvaranje njih još desetak.

Ovih je dana otvoren i u New Yorku, s najnovijim eksponatima koji će uskoro biti predstavljeni i u Zagrebu, a sljedeći su na redu Kansas City, Hamburg i Toronto.

Iako broj franšiza u posljednje vrijeme ubrzano raste, uspjeh zagrebačkog muzeja nije se dogodio slučajno, već je rezultat dugogodišnjeg rada i pomno promišljene strategije.

“Muzej smo osmislili prije 3,5 godine, a dvije godine prije nego što smo ga otvorili detaljno smo istraživali tržište i prostore. Uskoro smo postali najposjećeniji muzej”, rekao je za Hinu Roko Živković, suosnivač Muzeja iluzija, koji upravo u SAD-u očekuje otvorenje franšize u Kansas Cityju.

KAKO SE MUZEJ POČEO ŠIRITI

S rastom broja posjetitelja rastao je i broj zainteresiranih da otvore nešto slično u svojim sredinama – u Zadru se Muzej afirmirao kao jedinstveni turistički proizvod, a nakon toga franšize je otvorio u Ljubljani i Beču.

“Devedeset posto onih koji žele otvoriti franšizu su naši posjetitelji, dođu u muzej i svidi im se ono što vide, a sa svakom novom franšizom interes se relativno brzo raširi na okolnom području”, istaknuo je Živković.

Cijeli proces, uključivši potpisivanje ugovora za franšizu, pronalazak prostora, radove, marketing, traje oko godinu, tako da je aktualna ‘ekspanzija’ rezultat truda započetog prije godinu dana.

Živković vjeruje da je muzej uspješan jer cilja na široku skupinu ljudi, od tri do 99 godina, te na najbolji način spaja zabavu i edukaciju. “Podjednako je zanimljiv maloj djeci i penzionerima, a i posložen je tako da ima zabave za sve generacije. Posjetiteljima je osobito bitan i njegov edukativni segment”, rekao je.

ŠTO U MUZEJU IMA?

Muzej posjećuju školske grupe, turisti, cijele obitelji, a neki ondje, napominje Živković, odlaze i na ‘ljubavni sastanak’.

Posjetitelji muzeja mogu se, među ostalim, pokušati oduprijeti gravitaciji u Kosoj sobi, doživjeti kako im se prijatelj, partner ili učiteljica smanjuju ili rastu pred očima, izgubiti se u beskonačnosti Sobe ogledala, poslužiti nečiju glavu na pladnju te se ‘popeti’ na strop u Obrnutoj sobi.

Muzej donosi i najveću zbirku holograma u ovom dijelu Europe te veliki broj optičkih iluzija i instalacija koje se poigravaju s onime u što smo mislili da smo sigurni.

Originalni koncept Muzeja iluzija razvijen je u Zagrebu 2015. godine, a prvi je otvoren u središtu grada, u Ilici.

U Zagrebu je na projektu zaposleno trinaest osoba, a na novim eksponatima i mozgalicama, koji se poigravaju s ljudskom percepcijom, radi tim s tri arhitekata.

Osim u ‘rodnom’ gradu Muzej iluzija se može razgledati Zadru, Beču, Muskatu (Oman), Beogradu, Kuala Lumpuru, Dubaiju (UAE), Ljubljani, Ateni, Berlinu i New Yorku.

Svi dosad otvoreni muzeji podjednako su veliki, od 270 četvornih metara do onog najvećeg, u Dubaiju, koji se prostire na 450 četvornih metara.

Osim u Kansasu, Hamburgu i Torontu, uskoro bi se trebali otvoriti još u Stuttgartu, Rijadu (Saudijska Arabija), Amsterdamu, Dohi (Katar) i Tbilisiju (Gruzija).

(Hina)

FOTO: EPA/ALI HAIDER

Exit mobile version