Nacionalni portal logo za ljude sa stavom, portal sa stavom!

Gospodarstvo

Plenković i Li: Pelješki most simbol je suradnje dviju država s EU-om

"Duga" teška kao deset Eiffelovih tornjeva

Objavljeno 11.04.2019
Lucija Tokić

Pelješki most ostat će trajan spomenik prvih nekoliko godina članstva Hrvatske u Europskoj uniji, poručio je u četvrtak premijer Andrej Plenković s gradilišta u Brijesti koje je posjetio s kineskim premijerom Lijem Keqiangom.

Dvojica premijera su simbolički u more spustili posljednji i najveći pilot iz prve faze izgradnje mosta, najveći od njih 150 koji će biti središte mosta, a potom su otkrili prigodnu metalnu ploču za završetak prve faze gradnje.

Most gradi kineska državna tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC), a uvelike ga financira EU.

“Vani je kiša sve jača”, rekao je kineski premijer o pljusku koji je stigao na gradilište zajedno s izaslanstvima.

“To šalje poruku graditeljima naše tvrtke da most treba izdržati sve vremenske uvjete”.

“Mi u Kini kažemo da poslije kiše dolazi duga, zato će most, kad bude izgrađen, biti duga na zemlji, a kineski graditelji s hrvatskim prijateljima mogu slaviti jedno takvo čudo”, poručio je Li u za tu prigodu postavljenom šatoru na lokaciji budućeg mosta. Istaknuo je i da je taj projekt važan i za suradnju njegove države s Europskom unijom.

Li je u posjet Hrvatskoj stigao sa summita EU-Kina u utorak u Bruxellesu.

Premijer Plenković poručio je kako je Pelješki most za Hrvatsku posebno važan “jer će njegova realizacija predstavljati trajni spomenik, u najvidljivijem smislu, prvih nekoliko godina hrvatskog članstva u Europskoj uniji”.

“Duga” teška kao deset Eiffelovih tornjeva

Hrvatski premijer kazao je i kako je u građevinskom smislu most jedan od najznačajnijih koji se gradi u Europi proteklog desetljeća.

“Vrijedno je napomenuti da je ukupna težina mosta 80 tisuća tona čelika, što pod vodom, što iznad, a to ilustrativno znači da će težiti kao deset Eiffelovih tornjeva”, istaknuo je.

“To pokazuje o kakvom se pothvatu radi i kakve sposobnosti CRBC posjeduje kad postavlja ove pilote koji su sa 130 metara praktički jedni od najdužih u povijesti izgradnje bilo kojih mostova u svijetu”, dodao je Plenković i ponovio kako je tim projektom suradnja Kine i Hrvatske dobila sasvim novu dimenziju.

Most je zajedno s prilaznim cestama ukupne vrijednosti 520 milijuna eura.

Kineski radnici na mostu nisu bili raspoloženi za izjave.

Premijeri i njihova izaslanstva su se nakon Brijeste uputili nazad u Dubrovnik, gdje u poslijepodnevnim satima postoji mogućnost bilateralnih susreta s nekima od 15 premijera srednjoeuropskih i istočnoeuropskih država koje sudjeluju u inicijativi 16+1.

Čelnici potom odlaze u šetnju centrom Dubrovnika, nakon čega slijedi svečana večera. Dan kasnije odvija se summit 16+1.

Kineski premijer u Hrvatsku je stigao u srijedu u Zagreb, gdje su dvije zemlje potpisale šest sporazuma o suradnji u infrastrukturi, poljoprivredi, digitalnim tehnologijama, turizmu, znanosti i gospodarstvu. Još četiri potpisat će u četvrtak i petak u Dubrovniku.

Nakon Pelješkog mosta, idući veliki konkretan projekt mogao bi biti modernizacija nizinske pruge Zagreb-Rijeka i hrvatskih luka, istaknuto je na susretima u Zagrebu.

Li je u Zagreb doputovao s izaslanstvom od 250 ljudi, a u Dubrovniku će mu se pridružiti još nekoliko stotina kineskih poduzetnika jer se summit 16+1 paralelno odvija na političkoj i gospodarskoj razini.

(Hina)

foto: HINA/ POOL/ Damir SENČAR /ds

Tagovi: li, Pelješki most, plenković,

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?
Poziv

VIŠE IZ KATEGORIJE