Site icon NacionalniPortal.hr – najnovije vijesti iz Hrvatske

Predstavljeni rezultati istraživanja o utjecaju interne komunikacije na profitabilnost

Na godišnjoj se razini, zbog nedovoljno učinkovite interne komunikacije, gubi više od 4,46 milijarde eura. Jedan je to od glavnih zaključaka iznesenih na jučer održanom “Business Salonu”, mini konferenciji na temu komunikacije i profitabilnosti, u zajedničkoj organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) i tvrtke VETTURELLI. Predstavljeni su rezultati ankete provedene na uzorku od 555 ispitanika, a istraživanje je obuhvatilo zaposlenike različitih razina; od suradnika do članova uprave, iz mikro, malih, srednjih i velikih poduzeća. Cilj je bio istražiti stavove o utjecaju interne komunikacije na stvaranje vrijednosti i povećanje profitabilnosti unutar njihovih organizacija.

64% direktora smatra internu komunikaciju korisnom, a s tom se tezom slaže 55% zaposlenika

Interna komunikacija ima ključnu ulogu u stvaranju vrijednosti i povećanju profitabilnosti. Iako svjesne spomenute činjenice, mnoge tvrtke još uvijek ne uspijevaju optimizirati taj aspekt svog poslovanja. Anketa je pokazala kako zaposlenici prosječno provode dva sata dnevno usvajajući informacije putem internog glasila, intraneta, mailova i video poruka. Unatoč činjenici da 43% ispitanika smatra da informacije koje primaju nisu korisne za njihov rad i suradnju, 71% tvrdi da im je za uspjeh potrebno više informacija što nameće pitanje o relevantnosti sadržaja koji primaju.

“4,46 milijardi uloženih u radne sate koji ne doprinose radu i suradnji trebao bi probuditi kritično sagledavanje komunikacijskih praksi, zaustaviti hiperprodukciju sadržaja i potaknuti stvaranje prostora ili formata za više poslovno relevantne konverzacije.”, zaključuje Dijana Vetturelli.

Jedan od najvažnijih uvida iz istraživanja odnosi se na važnost konverzacije, kako timske tako i među timovima. Čak 87% ispitanika iz velikih poduzeća vjeruje da bi više konverzacije između timova značajno doprinijela uspjehu organizacije što ukazuje na potrebu prevazilaženja organizacijskih silosa. Ispitanici su naglasili i kako im je, među ostalim, potrebno više konverzacije unutar tima (76,71%), jer su korisni za stvaranje dodane vrijednosti (73%) i iznalaženje novih rješenja i ideja (72%).

“S obzirom na ogroman financijski gubitak, a i nezadovoljstvo pa time i neangažiranost zaposlenika, dobra komunikacija unutar i između timova trebala bi biti jedan od strateških prioriteta uprava kompanija” nadodala je Nataša Novaković.

Nakon predstavljanja rezultata spomenutog istraživanja održana je panel rasprava na kojoj su sudjelovali Mario Aunedi Medek, predsjednik Hrvatske udruge za odnose s javnošću, Nataša Novaković, ESG direktorica HUP-a, Ivan Paić, član Uprave Grupe Končar i Dijana Vetturelli, osnivačica qohubsa. Među ostalim, raspravljali su o pitanju “U kojoj mjeri komunikacija utječe na profitabilnost kompanija i kako ju kvantificirati?”

„Ne iznenađuju me rezultati ankete, a iz iskustva u globalnoj kompaniji, kao i KONČARU, mogu potvrditi kako interna komunikacija ima direktan utjecaj na profitabilnost. Puno smo radili na ukidanju silosa i unaprjeđenju interne komunikacije, kako horizontalne između svih društava Grupe KONČAR, tako i vertikalne kroz jačanje centralnih potpornih funkcija. U tom smjeru nastavljamo i kroz novi operativni model pripremljen u sklopu netom završene strategije Grupe KONČAR do 2030., koji bi trebao osigurati nastavak snažnog rasta volumena i profita Grupe u budućem razdoblju“ istaknuo je Ivan Paić, član Uprave KONČARA.

Mario Aunedi Medek, predsjednik Hrvatske udruge za odnose s javnošću zaključio je: “U današnje superglobalizirano i supermedijatizirano vrijeme organizacija jest komunikacija. Više ne postoje kompanije, nevladine organizacije ili tijela javne vlasti koje mogu održivo egzistirati bez komunikacije, interne i vanjske.”

Zaključno, neosporno je da interna komunikacija ima izravan utjecaj na profitabilnost poduzeća svih veličina. One tvrtke koje žele dugoročni uspjeh trebale bi kritično sagledati svoje komunikacijske prakse i utvrditi koje su relevantne za uspjeh poduzeća, a kojih se bezrezervno mogu riješiti.

Exit mobile version