Site icon NacionalniPortal.hr – najnovije vijesti iz Hrvatske

Prilagodba prometa u korist pješaka i biciklista – Može li ublažiti posljedice epidemije?

Epidemija koronavirusa i epidemiološke mjere ograničenja kontakata i održavanja fizičkog razmaka između ljudi uvelike su promijenile način kretanja građana. Naglo se smanjio promet automobilima, a javni je prijevoz u cijeloj državi obustavljen. Ljudi su se okrenuli biciklima, romobilima i svojim vlastitim nogama, a vozači na praznim cestama gdje odjednom imaju i previše prostora mogu lako izgubiti osjećaj za brzinu.

“Kako bi se održao preporučeni sigurnosni razmak kod kretanja, a istovremeno osigurala sigurnost u prometu, hitno je potrebna nova privremena regulacija i preraspodjela prostora na gradskim prometnicama”, ističu u Sindikatu biciklista.

Navode kako rješenja već postoje te da su, ne samo kreativna, već i vrlo jednostavno izvediva i financijski nezahtjevna. Svoje zaključke temelje na realnim primjerima Berlina i Budimpešte koji unazad nekoliko tjedana prenamjenjuju dijelove kolnika u biciklističke staze, Beča i Bruxellesa koji imaju trend posebnih dijelova grada “smirenog prometa” s ograničenjima brzine i pješačkim zonama te Milana koji je u procesu planiranja proširenja pješačkog i biciklističkog prostora za još 35 km u prometnicama u sljedećim mjesecima.

Uz veliku pojavu pješaka i biciklista treba im osigurati i potreban prostor za kretanje te dovoljno mjesta za održavanje potrebnog razmaka. Uz to, ako građani i dalje budu više birali bicikle i pješačenje bit će manje gužvi u javnom prijevozu koji se vraća u funkciju, navode iz Sindikata biciklista.

Rubne trake velikih prometnica mogu se prenamijeniti za bicikliste što bi otvorilo nogostupe pješacima, ali i lagano usporilo automobilski promet, smatraju, a pozvali su i jedinice lokalne samouprave u cijeloj Hrvatskoj:  “Odgovornost za provedbu mjera koje će dati odgovor na zahtjeve aktualne krize je na lokalnoj samoupravi od koje u ovim trenucima očekujemo najveći angažman, ali državna politika može i mora pomoći odgovarajućim smjernicama, zakonskim okvirom i financijskim doprinosom.”

Izdvajaju najvažnije privremene mjere koje bi valjalo provesti bez odgoda u gradovima i općinama:

Exit mobile version