Državno izborno povjerenstvo (DIP) objavilo je upute za zaprimanje prijedloga lista i prijedloga kandidata za nadolazeće parlamentarne izbore, kao i preporuke HZJZ-a za osiguranje epidemioloških mjera u izbornom procesu.
Prijedlozi lista i kandidata zaprimaju se u prostorijama Sabora, i to:
3.-5. lipnja 2020. od 9.00 do 15.00 sati
6.-7. lipnja 2020. od 10.00 do 14.00 sati
8.-12. lipnja 2020. od 9.00 do 15.00 sati
13.-15. lipnja 2020. od 9.00 do 20.00 sati
16. lipnja 2020. od 9.00 do 24.00 sata
Predaji prijedloga maksimalno može prisustvovati deset osoba, a obvezna je najava. Obrazac najave dostupan je na web stranicama Državnog izbornog povjerenstva od 3. lipnja 2020. pa nadalje i popunjen se dostavlja Državnom izbornom povjerenstvu na adresu elektroničke pošte: dip@izbori.hr.
Predlagatelji koji usprkos obvezi najave to ne učine, neće moći započeti s predajom prijedloga sve dok Državno izborno povjerenstvo ne preuzme prethodne najave za to vrijeme, navodi DIP.
Tijekom zaprimanja prijedloga, zabranjeno je zadržavanje u prostorijama Hrvatskoga sabora, osim osoba koje u tom trenutku predaju prijedlog. Ako prostorijama Hrvatskog sabora pristupe osobe koje nisu najavile predaju prijedloga, svoj red na predaju prijedloga morat će čekati izvan prostorija Hrvatskoga sabora.
Cijele upute DIP-a možete pročitati ovdje.
U HZJZ-ovim preporukama za prikupljanje potpisa birača – predlagatelja između ostalog se navodi mjera fizičke udaljenosti od 1,5 metra, osim ako se radi o članovima istog kućanstva ili osoba koje su uobičajeno u bliskom kontaktu, te preporuka nošenja maski u zatvorenim prostorima. Nužno je postavljanje dezinficijensa, a građani obvezno moraju provesti dezinfekciju ruku prije i nakon potpisivanja te im se preporučuje da donesu svoje kemijske olovke.
DIP će kandidacijske liste i kandidature zaprimati u zgradi Hrvatskog sabora, počevši od srijede, 3. lipnja u 9 sati. Precizan raspored zaprimanja do ponoći, 16. lipnja objavljen je na mrežnoj stranici Povjerenstva.
Prakse – po kojoj su predaju odnosno zaprimanje pratili desetci stranačkih članova i simpatizera – neće biti.
Naime, zaprimanju će moći prisustvovati najviše deset osoba, predaju listi obvezno se mora najaviti, a u prostoriji gdje će se to događati, zabranjeno je zadržavanje svima, osim osobama koje liste predaju.
Obrazac najave bit će dostupan na mrežnoj stranici DIP-a od 3. lipnja. Popunjen, dostavlja se na adresu elektroničke pošte: dip@izbori.hr .
Nakon što zaprimi najavu, DIP će njenog podnositelja, dakle stranku, koaliciju ili neovisnu listu, obavijestiti o terminu i lokaciji zaprimanja, obavezi dolaska u točno određeno vrijeme, korištenju programa off-line kandidature i broju ovlaštenih osoba koje mogu prisustvovati predaji.
Predlagatelji koji se ne najave, neće moći započeti s predajom listi sve dok DIP ne preuzme prethodne najave.
Dogodi li se da na predaju listi dođu osobe koje se nisu najavile, svoj će red morati čekati izvan prostorija Hrvatskoga sabora.
U saborskim prostorijama u kojima će se liste predavati bit će dozvoljeno postavljanje samo jedne kamere te prisustvo jednog snimatelja i dva tehničara, svi ostali mediji imat će mogućnost preuzimanja signala, poručuju iz DIP-a.
(Hina) xum ybdj
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?