Kako se smanjenjem broja novih slučajeva zaraze virusom koji uzrokuje bolest Covid-19 veliki broj nas vratio u urede, tako se sad povećanjem broja i novim restrikcijama dosta ljudi vraća kući i na rad na daljinu.
Donosimo nekoliko korisnih savjeta kako najbolje organizirati vrijeme i obaveze, poslovne i kućne, te svoje vlastite misli koje novom promjenom okoline opet jure sto na sat.
Ljudima koji rade od kuće obično nedostaje vremenska struktura, jasne granice između radnog i slobodnog vremena, tjelesna aktivnost i socijalni kontakti.
Zbog toga rad od kuće može biti zamoran.
U ovoj situaciji, rad od kuće može pojačati doživljaj socijalne izolacije i gubitak dnevne rutine što nepovoljno djeluje na psihičko zdravlje, a time i na radnu motivaciju i produktivnost.
Uspostavite vremensku strukturu dana s početkom i krajem radnog vremena te stankama za kavu i ručak.
Ako je to moguće, prošećite prije i nakon posla kako bi uspostavili jasniju granicu između radne i obiteljske (ili privatne) domene života.
Pokušajte naći mirno mjestu na kojem možete neometano raditi. Ako imate malu djecu, dogovorite s partnerom podjelu radnog vremena i brige o djeci.
Ostanite u kontaktu s kolegama i dogovarajte zajedničke stanke u kojima se družite online; njegujte odnose s kolegama kroz elektroničke društvene mreže (WhatsApp, Viber, Facebook, Twitter, Skype, Zoom ….).
Nastojte održati radni moral – izađite iz pidžame i kućne odjeće, dotjerajte se za video sastanke.
Ne budite strogi sami prema sebi, prihvatite da radni uvjeti nisu optimalni, pa se to može odraziti i na učinku.
Preispitajte sadržaj pojedinih poslova i ustaljene organizacijske procese s ciljem njihove reorganizacije i maksimalnog korištenja rada od kuće.
Osigurajte participaciju zaposlenika u donošenju odluka o reorganizaciji rada i potičite inovativnost.
Osigurajte zaposlenicima tehničke uvjete za rad od kuće.
Ostanite u kontaktu sa zaposlenicima koristeći informatičke tehnologije, organizirajte online sastanke (Skype, Zoom, Teams….).
Redovito prikupljajte podatke o poteškoćama u radu, ali i prednostima rada od kuće. Dijelite ih sa zaposlenicima, Iskoristite ovo iskustvo za razvoj organizacije i unaprjeđenje radnih procesa.
(Prof. dr. Darja Maslić Seršić i dr. Jasmina Tomas, Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu)
foto: unsplash
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?