Izložba slika velikog riječkog slikara Romola Venuccija iz fundusa Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja (PPMHP) u Rijeci pod nazivom “Umjetnost kao sudbina”, kustosice Margite Cvijetinović otvorit će se u utorak, 24. srpnja, najavljeno je u ponedjeljak na konferenciji za novinare u ovom muzeju.
O vrijednosti Venuccijeva opusa i njegovu značenju za ovaj kraj govorile su Margita Cvijetinović i ravnateljica PPMHP Nikolina Radić Štivić.
Kako je navedeno, ovom se izložbom prvi put predstavljaju sva djela iz Zbirke Romolo Venucci PPMHP, a to su 80 ulja na platnu, akvareli, crteži i pasteli, koji kroz tematske cjeline “Stari grad”, Brodovi u luci” i “Platane” dokumentiraju i ilustriraju nekadašnji izgled Rijeke. U zbirci su i dvije skulpture “Forza della volonta” i “Maska” te jedna od rijeko očuvanih skica za fresku – akvarel “Aneksija Rijeke Italiji”.
Sustavno prikupljanje Venuccijevih radova počelo je nakon njegove samostalne izložbe “Riječki Stari grad u očima slikara”, priređene u ovom muzeju 1971. godine. kad je autor darovao muzeju svoja tri djela. Fundus se sljedećih godina povećavao otkupom, a najviše radova stiglo je u PPMHP donacijom Venuccijeve udovice Margarete 1981. godine. Osim u PPMHP, likovni radovi Venuccija su u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti Rijeka, Muzeju grada Rijeke i mnogobrojnim privatnim zbirkama.
Cvijetinović je ustvrdila da je Romolo Venucci cjelokupnim svojim radom kao slikar, kipar, ilustrator, restaurator, teoretičar, likovni pedagog, aktivni član umjetničkih udruženja i talijanske zajednice te jedan od osnivača Hrvatskog društva likovnih umjetnika u Rijeci, imao vodeće mjesto na riječkoj umjetničkoj, likovnoj i društvenoj sceni. Naša je obaveza prenijeti njegovo djelo budućim naraštajima i učiniti dostupnom njegovu ostavštinu onima kojima je i namijenjena – Riječanima, istaknula je.
Romolo Venucci rodio se 1903. godine, a umro 1976. godine u Rijeci. Školovao se na tadašnjoj Zemaljskoj ugarskoj kraljevskoj višoj umjetničkoj školi. Povratkom u Rijeku nakon studija se uključio u umjetnički život grada. Prvi put je izlagao 1927. godine. Puni izraz ostvario je u međuratnom razdoblju (1929. -1939.) kroz futuristički i kubistički konstruktivizam. U sljedećim razdobljima svog stvaralaštva svjesno modificira svoj stil, ali zadržava ekspresivnost izraza. Izlagao je širom Europe te je dobitnik više vrijednih nagrada.
(Hina)
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?