Nacionalni portal logo za ljude sa stavom, portal sa stavom!

Gospodarstvo

Do 2030. u željeznički sektor ulaganja od 33 milijarde kuna

Motivirana Europskim zelenim planom, koji traži 90 posto smanjenja emisija u prijevoznom sektoru do 2050. godine, Europska komisija proglasila je 2021. godinu Europskom godinom željeznice...

Objavljeno 02.07.2021
Ivona Amidžić

U hrvatski željeznički sektor planira se do 2030. uložiti oko 33 milijardi kuna kako bi se podigao na zadovoljavajuću razinu, rečeno je u četvrtak u Čakovcu na panelu održanom u povodu 2021. – Europske godine željeznice i 161 godine željeznice u Hrvatskoj.

Motivirana Europskim zelenim planom, koji traži 90 posto smanjenja emisija u prijevoznom sektoru do 2050. godine, Europska komisija proglasila je 2021. godinu Europskom godinom željeznice.

Ujedno, 24. travnja navršila se 161 godina postojanja prve željeznice u Hrvatskoj, i to pruge Pragersko (Slovenija)-Čakovec-Kotoriba-Nagykanizsa (Mađarska). Tim su povodom Savez za željeznicu i Međimurska županija organizirali u Čakovcu panel o sadašnjosti i budućnosti željeznice.

Predsjednik Saveza za željeznicu Zoran Maršić kazao je da već 13 godina sanjaju da željeznica u Hrvatskoj bude pokretač razvoja.

Međimurski župan Matija Posavec naglasio je da će prijelomni trenutak razvoja cijelog sjevera Hrvatske biti izgradnja brze pruge Kotoriba-Čakovec-Varaždin-Zaprešić-Zagreb.

„Nama u Međimurju itekako je važan razvoj željezničkog prometa i da se konačno pomaknemo s mrtve točke što se tiče samog ulaganja u željezničku infrastrukturu“, rekao je Posavec.

Načelnik sektora za željezničku infrastrukturu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Milan Vuković istaknuo je da je na sjednici Vlade danas usvojeno pismo sektorske politike kao osnova dokumenta za nadolazeće reforme željezničkog sektora u rekonstrukciji i organizaciji.

„Do 2030. planiramo uložiti oko 33 milijardi kuna da bi se kompletni željeznički sektor stavio na zadovoljavajuću razinu, a lepoglavska spojnica, koja bi spojila Čakovec sa Zagrebom, jedan je od tih projekta“, kazao je Vuković.

Član uprave HŽ Infrastrukture Darko Barišić najavio je da će se u sljedećih nekoliko godina obnoviti pruga u Međimurju, a postignuta brzina vlakova bit će 100 kilometara na sat.

„Naša želja je da se poveže granični prostor između Slovenije, Mađarske i Hrvatske i da se u konačnici ta pruga elektrificira jer ćemo na taj način doći do učinkovitije pruge odnosno zaštiti lijepi okoliš“, rekao je Barišić.

Predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić dodao je da intenzivno rade na popularizaciji željezničkog prijevoza, a posljednji primjer su turistički vlakovi, pa će u subotu doći prvi takav vlak iz Budimpešte. Najavio je i nabavu novih vlakova.

„Do kraja ove godine HŽ-u će biti isporučeno 7 novih elektromotornih vlakova. Danas imamo samo 28 novih klimatiziranih vozila i izuzetno je teško sa starim vozilima stvarati konkurentnost prijevoza. Do kraja 2023. doći se ukupno 33 nova elektromotorna vlaka, a do kraja 2024. još 7 dizel-električnih“, kazao je Ukić.

(Hina)

foto: unspalsh

Tagovi: hrvatska željeznica, , ulaganje, željeznica,

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?
Poziv

VIŠE IZ KATEGORIJE