Hrvatska kao omiljena turistička destinacija podrazumijeva i velik broj osoba koje se bave iznajmljivanjem. Preciznije, u Hrvatskoj je registrirano više od 90.000 iznajmljivača koji omogućuju najam apartmana, kuća, vikendica, soba, smještajnih jedinica u kampovima svim turistima. Kao i većina djelatnosti u Hrvatskoj, i iznajmljivanje smještaja podrazumijeva nemalu količinu papirologije. Ipak, tome je došao kraj.
Iako legenda kaže kako osobe koje se bave iznajmljivanjem smještaja u principu ne rade ništa, realnost je ipak nešto drugačija. Izrada cjenika, prijava i odjava gostiju, izdavanje računa i evidencije prometa, prijava PDV-a na proviziju stranih portala i agencija za promociju smještajnih jedinica, plaćanje paušalnog poreza i prireza, podnošenje TZ2 obrasca, samo su dio obveza koje osobe koje se bave iznajmljivanjem moraju ispunjavati kako bi poslovali po zakonu i propisima.
Od ove godine primjenjuje se Direktiva o administrativnoj suradnji, prema kojoj će Porezna uprava imati bolji uvid u podatke o osobama koje iznajmljuju svoje smještajne jedinice. Najveća promjena je da se tom Direktivnom uvodi i godišnja obveza izvještavanja za internetske portale, kao što su primjerice Airbnb ili Booking.com. Ti će portali u siječnju dostavljati svojim Poreznim upravama podatke o svim prihodima i informacijama o registriranim iznajmljivačima za prethodnu godinu, a ti će se podaci razmjenjivati sa zemljama u kojima iznajmljivači imaju svoje prebivalište.
Kako bi zamijenili nepotrebnu količinu papirologije, tim mladih stručnjaka, informatičara i poreznih savjetnika, spojio je svoje znanje i iskustvo i razvio jednostavnu i vrlo korisnu aplikaciju koja iznajmljivačima omogućuje da uz samo nekoliko klikova ispune sve svoje obveze prema Poreznoj upravi. Riječ je o aplikaciji eIznajmljivači koja je namijenjena svim fizičkim osobama koje samostalno iznajmljuju turistima apartmane, kuće, vikendice, sobe i smještajne jedinice u kampovima na području Hrvatske.
„Kroz aplikaciju iznajmljivači mogu riješiti sve svoje administrativne obveze koje imaju – od izdavanja računa, automatskog vođenja evidencije prometa, obračunavanja PDV-a na proviziju, automatskog kreiranja obrazaca za Poreznu upravu, do slanja obrazaca direktno u Poreznu upravu.“, kažu nam autori aplikacije.
Brojne porezne obveze i njihove česte izmjene zahtijevaju znanje, vrijeme, novac, odlazak u Poreznu upravu i FINA-u, a znamo koliko to može biti frustrirajuće. Web aplikacija eIznajmljivači jedinstvena je na hrvatskom tržištu, jer uz to što omogućuje potpunu digitalizaciju svih obveza po osnovi iznajmljivanja smještajnih jedinica, iznajmljivači imaju na raspolaganju i podršku poreznih savjetnika za sva pitanja i nedoumice.
„Kada imaju pitanje u vezi iznajmljivanja ili obveza prema Poreznoj upravi, obračuna PDV-a i izdavanja računa i sl, porezni savjetnici stoje na raspolaganju za odgovor i savjet, tako da je i to dodatan benefit za korištenje usluge.“, govore nam autori aplikacije.
Aplikacija je trenutno dostupna kao Internet portal www.eiznajmljivaci.com, a uskoro se očekuje i lansiranje mobilne aplikacije.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?